torsdag 20 oktober 2016

kroppen inifrån och ut

Det där med ryggskott börjar verkligen bli gammalt nu. Så less på att ha ont och det värsta är att jag får skylla mig själv. Antar att jag får göra nåt åt det, helt enkelt. Typ gå ner i vikt och börja träna.
Vi börjar faktiskt bli lite nyttigare här hemma. Min älskling, som är en sockerråtta av rang, köper inte alls lika mycket godis hem. Idag gjorde jag "nyttiga" chokladbollar med dadlar, jordnötssmör och mandlar, som till och med han godkände. Kalorimässigt är de nog inte bättre, men hälsomässigt är det en vinst. Tror nämligen att det vita sockret, tillsammans med mjöl, är en stor bov i magsammanhanget, när jag blir uppblåst och svullen. Nu ska jag hålla mig ifrån allt vitt ett tag, så ska vi se hur det utvecklar sig. Och så träna då. Två styrke/smidighetspass i veckan och två löpning/powerwalk. Jag inser att det inte är görligt att försöka springa varannan dag och dessutom få in styrka och smidighet, i alla fall inte just nu, när tröskeln är så hög.
Och visst vill jag ner i vikt. Herregud, jag orkar inte med mig själv så här, men det viktigaste just nu är att må bra och att orka. Orka med livet, helt enkelt. Jag har alldeles för mycket roliga saker att göra för att vara så trött som jag varit sista tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar