onsdag 19 oktober 2016

plusmeny

Apropå ryggen då. Jag duschade igår, ni vet, när man går hemma sjuk riskerar det att bli lite igengrott, så jag skulle fräscha till mig. Gjorde mig till och skulle fila fötterna och vad händer? Min redan rådbråkade rygg knäcker till och vips har vi ett ryggskott som grädden på moset! Lovely.
Och jag vet att det inte blir bättre av att sitta i soffan och häcka, men vad ska jag göra då? Kan ju inte gå runt i lägenheten hela tiden och dessutom måste jag kolla på webcast. Ibland har jag i alla fall en katt i knät, det ska ju vara bra med ljudvågor från spinnandet.
Turligt nog har jag även en fantastisk sambo, som inte bara masserar min rygg med smärtstillande salva, han hämtar grejer, hjälper mig upp från golvet och är bara allmänt bra. "Du är så snäll mot mig" mumlade jag igår, när vi satt i soffan och myste efter maten. Thaimat, som han hämtade. "Ja vad ska jag vara då, elak?" Svarade han. Tja. Nä. Förstås. Men jag är inte van.

Nähä, ett varv till i lägenheten, kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar