söndag 12 mars 2017

Söndagsreflektion 12/3 2017

Okej. En rätt bra vecka. Trött, förstås, men det är ju liksom normalläge.
Tränade mage på måndagen, vilket resulterade i träningsvärk resten av veckan. Hemsk träningsvärk, så det blev tyvärr ingen mer träning. Det berodde även på vädret, som bestämde sig för att det var vinter igen och vräkte ner en massa snö. Då blev jag lat och bekväm. Hmm. Det där är ju helt klart något att ta tag i.
Maten har funkat ganska bra under vardagarna. Jag försöker tänka på portionsstorlek och skrev duktigt de flesta dagarna. Igår var jag på middag och drack en massa vin. På väg hem blev godisautomaten alldeles för lockande och jag tryckte i mig massa choklad. Rätt onödigt, typisk fyllegrej. Idag har jag mått rätt ok, men haft ont i huvudet.
Avslutade jobbet lite stressat i fredags, men annars har det varit ok det med.
Ingen mobil i sängen, det där börjar verkligen bli en vana! En bra sådan!

Nu är det en ganska fullsmockad vecka framöver, så kanske en magträning på tisdag och lite bropromenader får vara verklighetsförankrade träningstankar. Maten kan jag ju försöka sköta också.

4 kommentarer:

  1. När jag är ledig har jag aldrig mobilen i sovrummet och det är så skönt. Använder den som väckarklocka men borde kanske göra som du och investera i en vanlig klocka istället och helt skippa mobilen i sovrummet.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har ju en sån där med ljus. Himla bra!

    SvaraRadera
  3. Ja varför går man på chokladen så fort man druckit lite? E likadan. Då vill jag ha Snickers o Twix :o/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Det var precis det. Twix! Två stycken..,

      Radera