tisdag 7 augusti 2018

normalläge

Äntligen ger den omedelbara värmen med sig. Jag kan gå ut i långkjol och T-shirt utan att det rinner längs med ryggen.
Hade som mål att gå upp lite tidigare denna vecka. Hinna med saker, vänja mig vid att komma upp. Men det har gått sådär. Jag sover som bäst vid sju-åttatiden på morgonen. Sängen är obarmhärtigt skön, temperaturen i rummet perfekt. Katt som ligger på mig och effektivt hindrar mig från att stiga upp, både med sin tyngd och sin oemotståndliga gullighet.
Upp kom jag så småningom, trots allt, och in till stan på lunchmöte. Planering av första repet. Tänk om jag fick ägna mig lite mer åt sånt och lite mindre åt jobbet?
På vägen hem trillade jag in i några affärer och blev nån tusenlapp fattigare. Mest på reakläder, så det må vara hänt.
En dag kvar av semestern. Sen drar det igång. Målet är i alla fall att behålla balansen. Planera in tid för reflektion. Se till att orka. Jag är inte till nytta för någon om jag jobbar ihjäl mig, även om gudarna ska veta att jag skulle kunna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar