söndag 5 augusti 2018

Borta bra, men hemma..

Andra dagen på Orust. Igår blev det en tur till Marstrand. Vi lekte turister för fulla muggar, gick naturstig och tittade på grottor och offerstenar. Sen letade vi efter finglass, alltså något lite mer lokalproducerat eller gelatoaktigt. Det fanns icke. Inte heller i den lilla pittoreska gästhamnen, som ligger närmast här, fanns det något annat än SIAglass. Inget ont om den, den ör väl ok, men..? Uppskattar folk inte finglass här? Hemma finns det ju i var och varannat gathörn.
Nåväl. Idag åker vi hem. J har inte kunnat sova. Första natten var det för trångt. Jag hade också svårt att somna, men hade tagit EB tablett, så när jag väl somnade gick det bra. Inatt hade vi tagit fram en luftmadrass, som han låg på, men det funkade inte heller bra. Jag sovi sängen och sov hur bra som helst.
Det är skönt att komma iväg, men skönt att komma hem också. Jag hoppas det blir lite svalare. Planerar städning och förberedelser inför hösten. Behöver balansera lite bättre, så jag inte måste ägna en hel dag varje helg enbart åt återhämtning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar