lördag 2 mars 2019

ryggskott och helg

Helg efter en shitty vecka. Den slutade okej dock, psykiskt i alla fall. Fysiskt slutade den med ryggskott. Sent torsdag kväll skulle jag bara plocka ut tvätt ur tvättmaskinen när det small till. Jag blev stående några steg från badrummet och kunde inget annat än att säga "aj, aj, aj, aj..". J fick komma och akutmassera ryggen med smärtstillande gel och leda mig till soffan. Jag kunde knappt lyfta fötterna. Sov som en kratta förstås, men gick till jobbet ändå på fredagen. Skulle sätta löner tillsammans med min chef, så,det kändes viktigt. Så fick jag prata av mig lite om hur dålig jag kände mig i veckan. "Och jag som är så glad när jag går till jobbet för att jag har en kollega!" säger hon. Då känns det ju skönt.
Ryggen är mycket bättre nu, även om den inte är bra. Det var enormt skönt att få sova utan att vakna varje gång jag råkade röra mig eller nån katt sprang över sängen.
Hittills har vi vaknat, ätit frukost och tittat på tv. Planen är att åka till biltema om en liten stund. J ska köpa nåt, kommer inte ihåg vad, och jag ska köpa en cykelhjälm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar