söndag 13 augusti 2017

bröllopsbesvär och pirr i magen

Om två helger ska jag på bröllop och jag har problem. Klädproblem, förstås. Jag har varken råd, lust eller tid att köpa nån ny klänning. Och ni vet ju hur det är. Garderoben full med kläder, men "jag har inget att ta påå mig!".
Visserligen har jag ju tappat drygt 10 kilo och är nere i nåt slags utgångsläge, där det mesta i garderoben borde passa, så jag får väl helt enkelt ta en kväll och prova igenom allt. Enda dresskoden är Trädgårdsbröllop, så inget för tjusigt, antar jag. Som om jag skulle ha det i garderoben ändå! Äger inte allt för många galaklänningar, även om en del av de gamla kvartettklänningarna är ganska tjusiga.
Eller så faller jag till föga och beställer nåt hyfsat billigt. Har redan brutit mot köpstoppet med diverse onödiga kaffekoppar på väg till (gamla) jobbet. Hur onödigt kaffe nu kan sägas vara, det är ju en definitionsfråga förstås.
J följer inte med. Det hade jag redan räknat ut, när han tog up det var jag beredd. Och jag förstår honom. Dessutom är det trist för mig om han följer med och sitter på en stol och mår dåligt, samt har ångest flera dagar innan, så det är inget större problem, även om jag såklart hellre vill att han mr bra och vill följa med på saker.

Fasen, inser att jag är lite pirrig inför morgondagen ändå! Har svårt att fokusera och få nåt gjort. Nåväl, det jag absolut ska genomföra idag är att åka till närmsta köpcentrum och köpa inneskor, springa en runda (trots eventuellt regn) och sjunga igenom kör och kvartettlåtar inför veckans rep. Så!

2 kommentarer: