söndag 6 augusti 2017

slut och början

Semestern är slut och jag har en vecka kvar på gamla jobbet. Förra veckan var jag inne två dagar. Jag ska väl ärligt säga att jag inte jobbade ihjäl mig Fixade och donade lite, skönt ändå att få en mjukstart. Mindre ångest idag. Funderar inte så mycket på nya än, det kommer när det kommer. Jag ska avsluta det gamla först.
Tänk att en månad kan gå så fort. Säkert för att vi inte åkt iväg nånstans. Det blev inget Orust, på grund av flera olika saker. Vi åker kanske dit en helg lite senare, om jag kan ta ledigt eller sluta lite tidigare nån fredag. Jag är ändå inte så stressad över att vi inte kommit iväg. Herregud, jag ska iväg på en tiodagarsresa om bara två månader, där jag nog kommer att hinna få några pooltimmar i alla fall. Kanske till och med en dag på stranden om jag har tur.

Det är ju mer än jobb som drar igång. Apropå resa, liksom. Även om vi hållit igång en del i sommar så startar de mer strukturerade repen med kören nästa vecka. Jag hade precis en grupp här, jag har ju tagit emot grupper ur kören här hemma och gett både personlig feedback och mer generella tips. Det har varit grymt roligt, inte minst för att jag fått höra att jag gjort det bra och att de som varit här fått ut något av det. Bekräftelse, yes please!

Sen hade jag gått ner i vikt idag också, trots ett glas vin förra veckan och meltdown med cappucino och hemgjord glass i helgen. Imorrn kör jag helhjärtat igen. Minst sex kilo innan Vegas! Det är delmålet. Borde gå, det är nio veckor kvar. Så fortsätter vi ända fram till jul, om det behövs.

1 kommentar:

  1. Du har inte missat ngt på västkusten, här har inte varit ngt vidare väder, ni har haft så mycket bättre och varmare väder på östkusten denna sommar! Så gräm dig iaf inte över Orust :)

    Grattis till viktnedgången!

    SvaraRadera