söndag 11 september 2016

Tempo

En hemsk upptäckt har gjorts. Uppenbarligen springer/går jag i samma tempo som dansbandsmusik. När jag var ute idag, på första passet av Runkeepers "Beginners 5K", så kopplade jag in Spotifys "my running mix", som känner av tempot du har och väljer musik utefter det. Det var väldigt mycket dansband i min mix. Bara det är ju en motivation att springa fortare.

Ja, som ni hör har jag börjat om igen. Eller fortsatt, kanske. Hursomhelst, det funkar liksom inte med de här extra 10 kilona. Jag tycker inte alls om hur jag ser ut. Plus att jag svettas hela tiden, det är varmt med ett extra fläsklager! Så nu blir det 5:2 och träning fram till jul, så får vi se hur mycket som försvunnit. Vet inte om det är något som är annorlunda nu, varför jag skulle klara det just denna gång, men jag har bestämt mig för att jag gör det. Så nu är det så. Innan jul har jag gått ner 10 kilo. Punkt.

Livet är... Intensivt. Det är därför jag behöver träningen också. Jobbet är intensivt, men ganska roligt. Kören är intensiv, men också rolig, jag har en lust som var längesen jag kände. Tänk vad det kan göra att bli av med så mycket negativ energi, som det faktiskt var på slutet med vår dirigent. Jag är fortfarande jävligt förbannad och ledsen över hur hon väljer att avsluta detta, men det är som det är. Ingenting jag, eller någon annan, kan göra. Bara se till att vi har ryggen fri och känner att karmakontot är ok. Hemmalivet är inte så intensivt, men bra. Vi har haft besök från Västkusten hela helgen, väldigt trevligt, men rätt skönt att vara bara vi igen. Jag har bytt ut galgar i garderoberna, tvättat, vi har kollat lite tv-serie, jag har sprungit och nu står J i verkstan och borrar på nåt. Jag ska väl hoppa in i duschen och koka lite soppa till 5:2 dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar