lördag 3 september 2016

lördag gör jag ingenting, ingenting..

Precis så. Det mest produktiva jag gjort idag är att klara en jobbig bana i Farm Hero Saga.
Fast jag behövde det.
Egentligen skulle jag sprungit Tjejmilen idag. Andra loppet i år jag var anmäld till och missade. Formen är kass och jag skulle förmodligen skadat mig om jag sprungit, men det svider ändå lite. Jag vill verkligen komma igång med löpningen, men det tar emot när jag vet att jag måste börja om från noll. Samtidigt.. Börjar jag nu kommer jag ju upp fortare. Inget blir bättre av att jag sitter i soffan och tycker synd om mig själv.
Sagt och gjort! Jag börjar imorgon! Nu är det bestämt.

Annars bara flyter det. Jobbet är intensivt, men ganska roligt.Sen kommer jag hem, äter och sover. Jag är nog inte världens roligaste sambo just nu. Särskilt inte som det spiller över på helgen. Imorrn är dock planen att promenera till en skördemarknad i närheten, så nåt mer än att bara titta på tv-serier blir gjort denna helg.

Eller, i och för sig. Det händer stora saker i kören. Vår dirigent sedan 13 år har slutat. Det finns många skäl, några sannare än andra. Det är vansinnigt sorgligt på många sätt. Hon var inte bara min dirigent, hon var min vän också (även om vi inte umgåtts privat på senare tid) och jag är en annan människa mycket på grund av henne. Samtidigt så är jag prosaisk. Det som händer händer och det kommer bli bra. Annorlunda, men bra. Vi har så många talanger och så mycket kunskap inom kören och jag ser fram emot vad som komma skall, även om jag sörjer de år som varit. Nej, inte sörjer. Mer nostalgi än sorg.
Det har varit fantastiskt. Det kommer att bli fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar