måndag 28 november 2016

Nya förutsättningar?

Förkylningen hann ikapp mig tillslut. Förmodligen var det heldagen med julkonsert igår som var droppen som fick bägaren att rinna över. Så, idag fick jag vackert pallra mig hem och lägga mig på soffan, med diverse katter på magen. Jag stannar hemma imorgon, men sen får det vara bra.
Det är trist, för jag missar en stor konsert i Globen ikväll. Nu blir det köpesoppa och Bron istället. Och funderingar.
J sa, innan han åkte till konserten, att det finns ett jobb han kan söka. Ett jobb som är helt perfekt för honom. Bara det att det finns i Göteborg. På andra sidan landet.
Jag vill inte lämna Stockholm. Lämna kör, kvartett, vänner, jobb. Samtidigt.. det är inte så lätt för J att hitta jobb att söka. Jobb för mig bör inte vara lika svårt, hoppas jag. Och det finns väl bra körer i Göteborg också. Jag vet inte. Får väl suga lite på det.

2 kommentarer:

  1. Låt honom söka jobbet, och ta det därefter. Är det "the job of the year" så får ni Tänka till lite, vad som är värt. Och inte. Kram!

    SvaraRadera
  2. Fan, det är svårt. Jag vet ju hur tufft det är med jobb för honom och vill inte vara bromskloss.. samtidigt vill jag bo i Stockholm! Hm. Kram!

    SvaraRadera