onsdag 27 december 2017

dagen efter annandagen

Gått en promenad på ca 40 minuter, i 12-minuterstempo, och blivit helt färdig. Även om halsontet försvunnit är jag nog inte helt ok, trots allt. Det var skönt att komma ut i alla fall.
Vi har ätit, inte julmat utan pasta med kyckling och ajvar. Jag tog broccoli istället för pasta, i ett försök att vara nyttig. Jag har faktiskt inte helt spårat ur under jul, vilket känns bra då jag inte kan träna för tillfället, utan ätit mest mat. Lite fudge och någon lussebulle, men inga enorma mängder.
Hade ju nån slags tanke att få äta vad jag ville under julafton och juldag och sedan vara nyttig. Det har väl gått sådär, igår slank det ner några lakritskolor och en bit pumpapaj och idag lite lakritschoklad. Men, som sagt, inte helt urspårat.
Just nu sitter jag med färg i håret. Om det ska sjungas i tv ska väl håret vara enfärgat, utväxten jag hade nu var inte att leka med. För att inte tala om alla dessa silvertrådar som börjar synas både här och där. Tio minuter till tror jag, sedan ska det sköljas ur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar