fredag 29 december 2017

Åh doktorn

Ringde till slut till vårdcentralen och fick en tid hos doktorn samma dag. Idag, alltså.
Doktorn kollade syresättning i blodet, lyssnade på lungorna, knackade på ryggen, tog tempen, tittade i halsen och kom fram till att jag inte var speciellt sjuk. I alla fall har jag ingen infektion, utan lider mest av sviterna från sjukdomseländet tidigare i december. Jag fick hostmedicin utskrivet och ok på lågintensiv träning.
För nu vill jag komma igång. Jag saknar träningen. Jag saknar att träningen är något självklart. Jag saknar känslan av att löpningen rensar skallen, längtan att få komma ut. Att ta ut sig. Kroppen vill nu, men jag inser att det får bli långsamma promenader till att börja med.

Och så nyår då. Firar med ett annat par, där den kvinnliga delen av paret har ett visst kontrollbehov när det gäller maten. Sen kom det till ytterligare ett par och det skulle delas upp maträtter och skapas messengergrupper och oj, vad trött jag blev. Fast sen kom vi hem och åt mat och då kändes det rätt kul ändå, efter en liten stund. Jag gillar ju egentligen inte de här uppsjåsade högtiderna. Nyår gör mig ganska melankolisk. Men, god mat, lite spel och några glas bubbel kan jag väl stå ut med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar