måndag 1 januari 2018

Hej 2018

Dagen har spenderats som sig bör, i soffan. Jag är inte ett dugg bakis, men att dels ha varit uppe nästan ett dygn, dels ätit alldeles för mycket gluten, socker och ost igår, gjorde allmäntillståndet rätt uselt. Vi sov till klockan ett. Efter lite knäckemackor och te somnade jag om i soffan, fast jag är fortfarande trött.
Det var väldigt mysigt ändå igår, att få avsluta året med tjejerna. Vi kände oss väldigt väl mottagna där på tv, väl värt den tidiga morgonen.
På kvällen åkte vi hem till vänner. En timma sent kom vi, eftersom någon i hushållet inte är snabbast i världen på att göra sig i ordning. Hint; det är inte jag. Jag hade nog kunnat bli riktigt irriterad på den usla tidsuppfattningen, men jag valde att inte bli det. Ville inte avsluta 2017 så, dessutom hade inget blivit bättre. Det var hursom ingen fara. Vi åt god mat, spelade spel och sedan fick vi skjuts hem av ett annat par,som tagit bilen. Bra nyår.
Nu är J och köper pizza, förstås, och vi ska påbörja vårt "Sagan om ringen"maraton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar