söndag 21 januari 2018

plocka bort

Stressat av och stressat ner.
Det var skönt att avsäga sig det där projektet. Skönt för själen, plötsligt känner jag att jag har ork. Jag ser inte helg efter helg bli uppbokad och uppäten, det finns plats för vila och återhämtning. Bara jag har helgerna.
För veckorna bokas upp. Det har varit någonting nästan varje kväll de senaste veckorna och jag har sovit aningens för lite. Den här veckan verkar bli lugnare och jag ser fram emot att komma igång med träningen, äntligen. Jag både längtar och känner att jag helst skulle slippa. Såhär, jag längtar tills det blir en vana. Ett måste.
För jag vet att det gör mig piggare i längden. Förmodligen sjunger jag bättre också, med bättre kondition och behövs, för det blir mycket sång i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar