torsdag 4 januari 2018

året som gick

2017 var inte ett så dåligt år för mig, som det verkat för en del andra.
Första halvan av året var väl kanske inget speciellt. På jobbet kändes det bättre och jag kom mer in i min chefsroll. I sången blev det förändringar, då en i kvartetten valde att sluta och vi processade in en ny person. Det blev klart i april och nu känns det som att det alltid varit så. Lite segt har det varit, av olika anledningar, men nu är vi på gång.
Hemma var det ganska tungt i början av året, mest för att J mådde dåligt av att gå hemma. Jag mådde sådär i mig själv, då jag lyckats lägga på mig 15 härliga sambokilon och inga kläder i garderoben passade. Inte kul.
Men sedan vände det. I maj tog jag tag i mig själv och påbörjade en kost och träningsplan, som hittills hjälpt mig att tappa ca 16 kilo, trots att just träningen gått sådär med. Jag sökte nytt jobb och fick det. Inga glada miner på gamla arbetsplatsen, men så är det ju. Jävligt jobbigt jobb, men också roligt och framförallt friare än förut. J fick jobb precis innan jag åkte till Vegas. Där går det bara bättre och bättre. Och så var det ju Vegas. En fantastisk resa med kören, där vi uppnådde våra mål och förhoppningar. Dessutom tror jag bara att jag bröt ihop två gånger, vilket nog är rekord.
Så, summa summarum, ett helt ok år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar