lördag 13 januari 2018

så tydligt

Det funkar inte.
Jag orkar inte att inte orka. Klockan är tio i fyra, lördag eftermiddag, och jag känner mig superstressad. Jag har en framtidsdiskussion att planera, flera låtar att lära mig, manus att läsa, en middag att laga, en lägenhet att städa (ok, de två sista sakerna kan jag ju kräva hjälp med) och en fullspäckad dag imorgon, samt kommande vecka som väntar. Egentligen borde jag ta mig ut och springa eller powergå också. Mitt i allt detta ska jag försöka få till den återhämtning jag behöver. Orka vara social med vänner som kommer hit, när jag egentligen bara vill ligga på soffan och slökolla på serier.
Jag inser att det inte håller, det blev smärtsamt uppenbart. Något måste bort. Mina helger måste få vara oaser, pauser.
Jag ska ta en rejäl titt på mitt liv och kill my darlings.
Men först ska jag äta. Inga beslut bör fattas på fastande mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar