söndag 7 januari 2018

de nya målen

Det har stabiliserat sig lite, men jag har fortfarande en känsla av rastlöshet i kroppen. Kan vara jobbångest, i och för sig. Inte så att jag har ångest för mitt jobb, mer att det är väldigt skönt att vara ledig. Nåväl, rutiner är bra. Vilket för mig osökt (eller hur!) in på nya mål inför 2018. Är ju inget fan av nyårslöften, mest för att det ofta handlar om att man ska sluta med saker. Jag har jättesvårt att sluta med saker. Blir gärna lite besatt då. För mig är det enklare om jag får börja med/göra saker, även om det till syvende och sist blir samma resultat.
Så, under 2018 ska jag:

  • Vårda kärleken
  • Fortsätta hitta en bra balans mellan jobb, sång och återhämtning. Lyssna inåt.
  • Hoppa på fler roliga sociala sammanhang.
  • Hålla matplanen fram till mars. Då räknar jag med att känna mig nöjd, om jag inte tar alltför många avsteg.
  • Träna regelbundet och varierat (löpning, styrka, yoga).
  • springa sammanlagt minst 365 km.
  • Springa minst tre lopp, varav ett är Stockholms Halvmara.

Det sista målet är med skräckblandad förtjusning jag skriver. Jag vet att jag kan springa en mil, men två?! Fast logiskt sett, med rätt träning, så går det ju. Det är ju liksom 9 månader kvar. Börjar jag nu, så..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar