lördag 27 januari 2018

Tom helg och januariblues

En hel helg utan bestämda planer!
Vi ska spela spel här hemma ikväll, men annars är det tomt. Så skönt. Jag älskar tomma helger, de är mina andningshål.
Fortfarande har jag inte kommit igång med min träning, trots att jag faktiskt är frisk nu. Jag vet inte riktigt vad det är som stoppar mig. Lathet, I guess. Jag måste nog helt enkelt planera in det i kalendern, som med allt annat. Om det står nedskrivet så är det på riktigt.
Det har varit en ganska seg vecka. Jag har känt nån slags håglöshet, som PMS, ungefär, fast det är helt fel tid i månaden för det. Jag funderar över om jag kan ha kommit i nåt slags tidigt klimakterium. Mensen har börjat bli lite oregelbunden. Jag har alltid varit som en klocka, men nu kan den både komma nån vecka sent och nån vecka tidigt. Och nu senast blödde jag i tio dagar, jämfört med sju, som vanligt.
Träningen är med andra ord viktigare än någonsin. Jag vet ju att den får mig på rätt sida av galenskapen. Alltid.
Det kan ju vara januari också, den där håglösheten. Januari och februari är inte direkt prime-time för mig. Denna väntan på en behagligare temperatur, slippa bylta på sig, bli blöt av regn och slask. Tio nyanser av grått, varje dag.

Nä, mer kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar