fredag 5 januari 2018

Det straffar sig

Man skryter med hur bra man har det på sitt jullov och genast skiter det sig. Större delen av den här dagen har varit riktigt pissig, rent ut sagt.
Det började med att jag inte kunde sova. Jag var hungrig och hade liksom en oro i kroppen. Förmodligen är det sockerabstinens. Det låter ju helt sjukt, men jag minns hur dåligt jag mådde tredje dagen in på dieten i våras. Idag var tredje dagen på omstarten. Till slut lyckades jag somna. Klockan nio ringde klockan, eftersom jag tänkt börja vända tillbaka dygnet så smått. Jag stängde av,men se då vaknade den stora katten och tyckte att det var lekdags! I säkert en halvtimme satt han vid min huvudkudde och spann jättehögt, samt petade på mig lite då och då med sin stora tass. Jättegulligt, men inte när man kanske lyckats få tre timmars sammanhängande sömn. Vid tio gav jag upp.
Sen skulle vi åka ut till pappa och lämna tillbaka bil. Naturligtvis startade inte vår egen, vilket ledde till att vi fick ta en bil till pappa och sedan bussen hem. Inte så farligt egentligen, men störigt! Fullt med trafik på vägarna, däribland de obligatoriska idioterna. Dessutom har det varit skitväder, jag har haft en molande huvudvärk och samma slags oro i kroppen som i natt. Och dessutom har jag varit jättehungrig.
När vi kom hem slängde jag i mig rester från igår, som sen lunch. Sen gjorde jag grönkålschips, gick ut och gick i 30 minuter för att bli av med lite kroppsoro, vi lagade mat och jag har tagit ett långt bad. Nu sitter jag i soffan med äpple, nötter och en liten katt. Livet är rätt ok igen.
Så funderar jag lite på mål. Träningsmål, egentligen. Jag är liite sugen på att anmäla mig till stockholm halvmara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar