tisdag 10 juli 2018

Katter och fläktar

Hemester.
J jobbar hemma pga förkylning, jag småfixar så gott jag orkar i värmen. Sorterar noter, rensar avlopp.. Idag har jag suttit i en park nån timme också. Svetten rann, bokstavligt talat. Om en liten stund kommer faderskapet förbi för att hänga med katterna. Han ska ju vara kattvakt när vi drar till London på fredag. Lilla katten ligger bredvid mig i soffan, uppe på ryggstödet. Han vågar inte gå ut ur vardagsrummet just nu, eftersom vi har en golvfläkt på högsta fart i hallen. Den är väldigt läskig, den där golvfläkten.
Jag håller på att planera mina resor. Framförallt necessären. Det blir handbagage båda resorna. Till London, för att vi är snåla ( och det bara är några dagar), till USA för att jag hjälper en kompis, som flyttat, att få med sig lite grejer. Så nu gäller det att få ner allt i småflaskor och inte ta med sig nåt onödigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar