fredag 20 juli 2018

vad kroppen vill ha

Värsta dagen hittills. Varmt, varmt, varmt. Vaknar illamående, förmodligen för lite vätska och salt igår. Fick i mig ett glas Resorb och lite salta cashewnötter, vilket hjälpte aningens. Har ändå varit helt utslagen hela dagen. Suttit ute på framsidan och ätit lakrits. Och glass. Kroppen får vad kroppen vill ha just nu.
Just ja, det där samtalet från vårdcentralen. Jag har fel på en hjärtklaff. Inger allvarligt, men den är tydligen böjd lite i toppen. Eventuellt har jag haft det jämt, fast inget nånsin märkt det. Hursomhelst ska jag remitterad vidare till hjärtläkare för att kolla upp det ordentligt. Det är väl bra, tänker jag.
På söndag är det resdags igen, fast bara för mig. USA i en vecka. När jag kommer hem åker vi ner till västkusten.
Det är så skönt härute just nu. Vinden fläktar så smått och det är flera grader svalare än inne. Snart ska jag dra på mig nåt mer presentabelt och så ska vi åka ut till faderskapet och grilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar