torsdag 2 augusti 2018

matkasse och trötthet

Gjorde nyss nåt som ger rejäla vuxenpoäng. Jag beställde en matkasse.
När jag reflekterar över min viktnedgång, så inser jag att det är de veckor då jag inte hinner/orkar planera som det går sämst. Därför tänker jag nu testa Viktväktarnas matkasse. Till och med J tyckte att recepten såg ok ut (efter att jag lovat att jag kan laga fisken som matlåda, så han slipper äta den).
Fem dagar för två personer testar vi nu. Funkar det bra så kanske vi tom tar för fyra personer, så vi kan fixa matlådor. Både J och jag brukar ta med oss.
Dessutom kom jag på att jag kan lyssna på inlärningsfiler samtidigt som jag lagar mat. Sjukt effektivt ju! Då får jag inlärningstid varje dag, vilket kommer behövas nu i höst.
Nånting mer, när jag nu ändå sitter och planerar för hösten.. Jag ska definitivt börja gå/transportspringa till och från jobbet. Finns liksom inga ursäkter egentligen. Tröttheten, ja den finns ju där oavsett. Får äta frukost på jobbet de dagar som det funkar. Kommer jag dit i tid så funkar det ju nästan jämt.
Jag har funderat på det där med tröttheten. Undrar om mitt blåsljud har med det att göra? Det är ju en klaff som liksom är felböjd, så blodet rinner inte som det ska. Inget akut farligt, men ska ändå följas upp. Jag har fått en tid i slutet av augusti. De senaste åren har jag verkligen känt mig extremt trött, även om jag alltid behövt mycket sömn, så har det varit ovanligt kännbart.  Att jag knappt orkat vara social utanför jobb och sång. Intressant att se om det har något med det att göra.
Något helt annat; jag älskar min smoothiemixer. Den kan göra Frappuccino.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar