onsdag 22 juni 2016

spridda tankar

Vad händer om man blir soffsittare, mer eller mindre i ett år, går upp tio kilo, flyttar och kånkar massa kartonger, är ute och springer två gånger på en vecka, samt går på en timmes yoga?
Svar: man får ryggskott. Tjoho.
Så nu är jag tjock och orörlig. "Det är mitt fel" säger J när jag säger att jag är tjock. "Förlåt"
Och det har han ju rätt i, till viss del. Men nu är det jag som måste ta tag i det. Jag kan ju för sjutton inte ha mina kläder längre. Inte kul alls.
Men ryggskott då, det passar ju inte alls in i planen. Jäkla skit, men bara att vänta ut.

Sommarfest med kören idag. J är på bio med sin kompis och hans nya dejt. Jag hade velat följa med, för jag är så himla nyfiken, men jag valde kören. Helt rätt val, känner jag. Har längtat efter alla, pausen var ju inte helt frivillig från min sida. Mer ett måste för att jag skulle överleva. Så fick jsg skjuts dit och hem, helt perfekt.

Nu regnar det ute. Det ska regna 22 mm där vi ska vara på midsommar. Fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar