måndag 11 juli 2016

Efterlängtad, behövlig..

Semester.
Hela min kropp har skrikit ut behovet av ledighet under några veckor nu. Ryggskott, magkatarr.. Allt det där som kommer när det börjar lugna ner sig.
För det har lugnat ner sig nu, någorlunda. Jag blev färdig med diverse rapporter i tid och skickade dessutom in dem. Hemma ser det mer ut som en bostad och mindre som ett lager för flyttlådor. Det mesta som ska upp på väggarna är uppe, bara lite småsortering kvar.
Och nu är det alltså semester. Nästan fyra veckor. Hittills har jag gjort precis ingenting.Första dagen sov jag till 12.30, ganska precis tolv timmar. Igår låg jag i pyjamas i soffan halva dagen och hade myskläder andra halvan. Det jobbigaste jag gjorde var att plocka ur diskmaskinen. Vilket, för övrigt, fortfarande är ett rent nöje, eftersom det betyder att vi faktiskt har en diskmaskin.
Idag är planen att dammsuga, eftersom katterna har gjort det till sin livsuppgift att fylla alla tomma utrymmen med hår, och att gå och köpa vattenmelon för 5 kronor kilot på Coop. Vi får se om det blir av.
Nu tror jag att det blir en kopp kaffe till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar