lördag 29 oktober 2016

Karma och funderingar

Well, karma is a bitch, I guess, för nu sitter jag här med en rejäl höstförkylning. Fullkomligt igenkorkad i näsa och bihålor. Jag får väl skylla mig själv. Hemma från jobbet kan jag inte vara mer nu i alla fall, så jag får försöka tillfriskna i helgen. Som tur är har vi inte mycket planerat. Alienmaraton ikväll, men sitta i en biosalong ska jag väl klara av. Nästa helg vill jag vara frisk, för då får jag ju besök av T&P! Det ska bli hur mysigt som helst!

Annars har jag funderat i veckan. Jobbtankar. Funkar det här verkligen för mig? Är det rätt arbetsplats? Funkar jag som chef, hur ska jag agera i olika lägen? Hur fixar jag balansen? Jag tror jag måste bli hårdare, men det är svårt. Ibland känns det som att folk väljer att se misslyckandena hellre än det som är bra, samt att det är svårt med balansgången när det gäller hur mycket ansvar man vill ha och hur mycket man kan hantera. Jag är så trött hela tiden också, är det för att jag pendlar eller för att jobbet är slitigt? Ska jag försöka hitta något närmare? Många funderingar. Inatt drömde jag bara om jobbet, så det speglar av sig där med. Jag behöver nån form av mentor eller coach tror jag, för i dagsläget har jag inte någon att bolla med.
Fram till sommaren ger jag det i alla fall.

Nä, strunt i jobbet, nu är det helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar