tisdag 18 oktober 2016

vara sjuk

Det här med att ha en sambo när man är hemma och sjuk. Nån som handlar åt en, kokar te, säger: "säg bara vad du behöver så fixar jag det". Som pussar en på huvudet och säger "Beautiful" när man sitter med håret i tofs och svullna ögon. Det är fint.

Så jag är alltså hemma sjuk. Om jag ska vara riktigt ärlig är jag nog mest sjuk i själen. Inte ledsen eller deprimerad, men trött. I behov av en paus. Men sådant är ju fortfarande inte riktigt accepterat, så därför är jag sjuk. Igår sov jag i princip hela dagen. Idag känner jag mig piggare (förutom ryggen, som protesterar av allt liggande) och kanske till och med orkar åstadkomma något. Typ planera nästa stora Ikeabesök. Vore kul att få i ordning lite mer innan vi får nästa besök i början av november. Nu när jag fått vila några dagar orkar jag kanske ta tag i det hela. J hjälper ju till, men det känns som att det är jag som får dra igång det. Ibland är vi lika dåliga på att komma igång med grejer båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar