lördag 24 december 2016

God jul!

Sitter på passagerarsätet i bilen, med två kattgrisar i bak och en älskling bredvid. Jag har kört mitt pass, så nu får jag slappa och leka med ajfånen. Vi är i Huskvarna nu. Resan har gått ovanligt smärtfritt, trots tidig start. Vi hade tänkt rätt, det är inte så många ute och kör så här på julafton.
I natt, efter tolvslaget, bytte vi julklappar. Jag fick Galadriels power ring, "eftersom du är chef och så och behöver kraft ibland". Den är jättefin, i silver. Han hade smygmätt mina ringar så den skulle bli lagom stor.
Han fick luktagottgrejer och en rolig kattbok, plus att jag skänkt pengar till katthemmet.
Jullov är skönt,trots att jag knappt hunnit känna att jag har det. Längtar tills julen är över, så vi får komma hem och jag får ha min slappa-i-soffandag.

Men nu, julafton.

God jul på er alla! Ha en fin och soft en!

Edit. Någon körde visst fel i Norrköping. Fast det var för att nån annan satt med näsan i telefonen och inte sa till! Hur som helst, det funkar den här vägen också, så ingen skada skedd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar