söndag 9 april 2017

nu kom jag ut

Första spring/jogg/lufspasset utomhus för i år. Solen sken, vinden var ljum och jag sprang mycket mer än jag trodde att jag skulle orka. Jag tycker ju om det. Få trötta ut mig, rensa ut allt som snurrar. Få ur mig irritation, knäppa tankar. Jag behöver det.
Sen att det går långsamt, jamen det får väl göra det då. Tio kilo är rätt många mjölkpaket att bära runt på. Varför jämför man med mjölkpaket, förresten? Eller matvaror överhuvudtaget, på Viktväktarna var det smörpaket, minns jag.
Det känns helt galet skönt att det är fyradagarsvecka nu. Jag behöver en längre ledighet. Kanske orkar jag till och med ta tag i hallprojektet? För jag inser att det är jag som får ta tag i det. Min älskling har det rätt tufft just nu. Det tilltänkta jobbet drog tillbaka sitt anbud när han ifrågasatte deras femsidiga slavkontrakt. Seriöst, de ville bestämma hur många timmar han skulle lägga på hobbyprojekt. Inte för att han ville jobba på ett sånt ställe, men just att det sket sig tog rätt hårt, tror jag. Finns inte så mycket ork till att tänka på hallfix då. Och jag har ju egentligen redan tänkt ut allt. Det ska bara handlas och monteras. Det kan jag nog få med honom på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar