söndag 18 juni 2017

impulskontroll noll

Jag har köpt en glassmaskin. Spontant. Eller, kanske inte. Jag har funderat på det ett tag. Den har inte kommit än, jag klickade hem den igår. På mediamarktkortet jag har sen vi köpte diskmaskinen. Den var inte jättebillig, men har å andra sidan fått bäst i test överallt. Själva glassen tar bara en timme att göra och man måste inte frysa smeten innan. OCH JAG ÄLSKAR GLASS! Nu kan jag (snart) göra egen glass med färska bär och kvarg, det är ju helt perfekt! Ingår i dieten, till och med.
Idag orkade jag ut och gå imorse, förresten. 45 minuter fick jag ihop, bra för att ha varit helt soffbunden i flera dagar. Nu har jag lite tajt i luftrören igen, men det handlar nog mest om att jag slarvat med inhalatorn.

För övrigt verkar det som att det blir fint väder på midsommar. Blir nog grill med kompisar, vi ska bara komma på vart. Lugnt blir det i alla fall. Tänker inte sabba planen mer än den redan sabbats, med den uteblivna motionen. Får ta med lite bubbelvatten istället för annat bubbel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar