söndag 4 juni 2017

lång veckas färd mot fredag

Så kändes det denna veckan.
Efter måndagens haveri ordnade det väl upp sig i och för sig. Vi hade avslutningsgrej på jobbet, som gick bra trots regn och elände som tvingade oss att flytta in hela spektaklet. Efter det var det som att luften gick ur oss lite och vi har tagit det ganska lugnt, så lugnt man nu kan ta det på mitt jobb.
Jag har varit trött, som vanligt. Nu i helgen har jag inte ens vaknat vid åtta, som jag brukar, utan sovit som en stock till halvelva. Helgen har gått helt i vilans tecken. Vi var och kollade en världskänd komiker på Globen i lördags, men annars har vi varit hemma. J sitter vid datorn, jag ligger i soffan och tittar på tv. Igår såg jag "sockerfilmen", om en man som bestämmer sig för att äta lika mycket socker som en normal australiensare får i sig dagligen. Han vill se vad som händer med kroppen. Ingen skräpmat eller godis, bara "nyttig" mat, som gemene man äter. 40 sockerbitar om dagen skulle han få i sig, vilket visade sig inte alls vara svårt. Det finns socker i det mesta. Han mådde inte alls bra i slutändan. Känns rätt bra att äta en sockerfri kost just nu, även om jag egentligen tror mer på måttlighet.
Nu är dock helgen slut. Imorrn är det jobb, sen en extra ledig dag, hurra! Just det, fest på kvällen imorrn också, på ett museum här i stan. Man ska klä sig i tema, olika eror. Jag siktar på 40-tal, eftersom J har en förkärlek för den typen av kläder. Kan ju vara kul att matcha lite, tänker jag.

Och just det, ska på tredje intervjun på onsdag, med chefens chef. Fortsätt håll tummarna, det har ju funkat hittills!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar