fredag 3 mars 2017

vardagsbetraktelse

Äntligen fredag. Det har varit en lång, om än ganska lugn, vecka. Fast idag tog jag bara slut. Vid kl ett hade jag noll och ingen energi eller inspiration kvar. Jag bestämde mig för att kompa ut tidigt, bara för att jag kunde. Kom hem och slocknade i soffan. Under tiden jag snusade sött passade J på att skura badrummet, eftersom jag sa igår att det vore skönt om vi städade idag,för att slippa tänka på det resten av helgen. Sen drog han iväg och hämtade biobiljetter till imorgon. Nånstans där vaknade jag till och har faktiskt dammsugit, fixat köket, skurat bitvis och satt på en tvätt och en diskmaskin. Rätt skönt att få göra det i lugn och ro, hemma själv. Jag är ju nästan aldrig hemma själv, det är så gott som jämt jag som är iväg nånstans.

Nu är det i alla fall färdigstädat, jag sitter i soffan med en ramlösa, lyssnar på jazz och bara... njuter av ensamheten. Fast nu piper tvättmaskinen att den är klar. Typiskt. Äsch, jag kan nog ignorera den ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar