söndag 26 februari 2017

söndag igen

Så blir det söndag igen. Söndag efter en tredagarshelg känns inte lika motig och jag hoppas att ljuset, vitaminerna och sista penicillintabletten tillsammans ska göra så att orken kommer tillbaka.

Vi besökte en utställning idag. Jag tyckte den var bra, J tyckte den var sådär. Han är svårimponerad och ibland blir jag så trött på det. Önskar att han också kunde förundras, imponeras, gilla. Samtidigt så är det ju han. Han tycker som han tycker och så måste det få vara. Jag vet ju det.
Efter utställningen gick vi och fikade och jag glömde min mobil. Det upptäckte jag inte förrän på tunnelbanan hem, men som tur var hade de hittat den. Jag får åka och hämta den imorgon efter jobbet. En onödig resa, men där får jag för att jag är ouppmärksam.

Imorgon börjar jag på allvar. Min hälsoresa. Minus massa kilo, plus massa kondition och ork. Inget spring just nu, ska bygga upp kroppen igen först med styrka och promenader. Lite spinning för flåset. Mindre mat, mer grönt. Kontroll i form av matdagbok. Ska väga och mäta imorgon, för att kunna se olika skillnader. Första etappen är fram till första helgen i maj. Andra till oktober, sen ska det bevaras, eller hur man säger. Trött på att inte komma i kläderna, trött på att grina illa när jag ser mig själv på kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar