fredag 5 augusti 2016

nu börjar det

Idag började jag jobba. Fyra veckor semester är över och det känns helt ok. Inte så att jag tackat nej till några veckor till, men ändå. Utvilad, redo.
Jag jobbade ju inte ihjäl mig idag direkt. Gick upp halvnio, var på jobbet vid tio. Kollat mail, fixat lite. Känt efter. Skönt att få lite känsla för det innan det börjar på riktigt på måndag.

Just nu sitter jag på ett tak och väntar på en gammal kompis, med ett glas rött framför mig. Hon är sen, men så ofta som jag är sen till saker, så känns det helt ok att det är jag som får vänta ibland.
J stannade hemma, vilket är helt ok. Vi är lite lika där, att vi inte alltid pallar att träffa nya människor. Jag är lite där också just nu. Orkar inte riktigt anstränga mig, filtret är tunt.
Men gamla vänner funkar. Känns bra, till och med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar