lördag 13 maj 2017

nu. På allvar.

Nu jäklar. På måndag är det dags. Jag börjar en resa mot ett sundare liv! På allvar!
Jag har anlitat en coach via messenger. Han ger mig kostscheman och träningsscheman, bland annat ska jag gå ca två timmar varje dag. Grejen är att jag inte fixar detta själv. Jag måste ha någon att svara mot och om jag ger honom pengar för det blir det en ännu större motivation. Planen är att vara i mål till jul. Jag har pratat med J och han är med på att kosten blir lite annorlunda framöver. Han har tom sagt att han kan följa med på en och annan promenad (och han avskyr att promenera utan mål)!
En kompis i kören har kört detta sen i februari och hon är störtnöjd.
Jag är mest orolig för maten, med tanke på mitt jobb, men förhoppningsvis blir det kanske lite lättare framöver.
Jo, för jag har ju varit på jobbintervjuerna nu. Den första kändes klockren, men jag har inte hört nåt än. Den andra kändes ok och där fick jag svar igår att jag gjort ett gott intryck och varit en stark kandidat, men att de gått vidare med en som hade mer erfarenhet och utbildning. Helt ok.

Nu ska jag äta varma mackor till frukost. För att jag får. Blir inget bröd på ett tag nu och det känns helt ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar