fredag 7 juli 2017

en sak i taget

Att det ska vara så svårt att tillåta sig att bara slappa. Har sovit länge idag, har redan vänt på dygnet lite. Somnar vid 2, vaknar vid 10. Ätit frukost med J, som gett sig in mot stan för en anställningsintervju och sitter nu i soffan och tittar på barbershoptävlingar från Vegas. Gör alltså egentligen nåt vettigt, ändå kommer de små rösterna. "Du borde passa på att dammsuga! Du måste gå ut och gå en timme, så du inte kommer ur form nu! Du skulle ju gå och köpa en solstol, så att du kan gå till parken och ta vara på solen! Du borde förbereda dig inför repet imorgon! Eller repa körlåtar!"
Och visst, jag borde göra allt det där. Men jag borde också öva på att göra ingenting, utan att ha ett uns dåligt samvete. Utan att göra planer "jag ska bara titta fram till pausen, sen går jag ut och går, så kan jag dammsuga en sväng och så hinner jag..". Nej.
Det där andra,det hinner jag med. Om inte idag, så imorgon. En sak i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar