måndag 17 juli 2017

lunka på

Semesterlunken har definitivt infunnit sig. Dygnet är vänt, jag lägger mig nånstans mellan ett och två och sover gärna till tio. Segar med frukost, ligger i soffan med mobil och iPad. Ett projekt om dagen måste jag få gjort, det är dealen med mig själv. Idag är projektet att rensa en yta i köket till min älskade glassmaskin. Ja, och så ut och gå och springa, förstås. Men det gör jag ju varje dag. Ska försöka hinna sitta i solstolen en sväng också. Stressigt värre.

Idag var planen att vakna vid nio och få första promenaden för dagen gjord redan innan frukost, men jag drömde en så sjukt obehaglig dröm, som jag vaknade från vid sju. Sedan ville/kunde jag inte somna om på en gång. Somnade runt åtta och sov till halvelva. Drömde obehagliga drömmar den stunden med. Jag undrar vart det kommer ifrån? Ni vet såna där drömmar när man blir missförstådd och folk blir arga på en, eller är elaka mot en. Usch.

Lite senare i veckan ska jag få med mig J på en liten roadtrip och testa glass, har jag tänkt. Ett litet planerat fusk, nåt behöver vi hitta på för att komma utanför lägenheten. Annars går det bra med maten, fast jag tycker inte det händer nåt i kroppen direkt. Träningen får jag inte riktigt till med allt jag ska göra, promenader, styrkeövningar, springturer, men gör det jag hinner med och tänker att det ändå är bättre än inget. Det får ta den tid det tar.

Nej, nu ska jag lämna soffan! Promenad och ljudbok väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar