lördag 1 juli 2017

Semester

22 dagar. Arbetsdagar, hur mycket blir det med helger? Orkar inte räkna, men nu har jag i alla fall en lång semester framför mig. Tillbaka till det gamla några dagar efter semestern, sen får jag sätta tänderna i det nya. Utan en nyförälskelsehjärna denna gång, vilket ju förstås både är tråkigt och lite skönt.
Vi kommer mest vara hemma under sommaren. J har inte ro att planera några längre utfärder när situationen ser ut som den gör med jobb och jag har min resa i oktober att se fram emot, så mig gör det inte så mycket. En roadtrip ner till Västkusten ska det bli, men annars har vi inte bestämt något. Jag tänker att jag ska fixa en hel del hemma, måla om i sovrum och hall. Nån tur till IKEA för att fixa förvaringssystem till hallen, rensa i röran lite. Har ju knappt orkat göra något sen vi flyttade in, pga tröttma.
Träning ska det blir också. Matplan och träning. Vi har en utmaning i kören, minst två pass i veckan fram till sista september. Eftersom vi ändå mest kommer att vara hemma så är det väl bara att passa på, tänker jag!

Sista dagen med de flesta igår på jobbet. Det var inte så farligt, mest en diffus känsla av att inte ha kontroll, som alltid när jag går på ledighet. På kvällen fick jag ett mess från en medarbetare, som inte riktigt fixat att säga allt när vi sa hejdå. Ett jättefint mess om hur mycket jag betytt för henne. Så fint.

Nu är det dags för första powerwalken på semestern. Skulle ha gått direkt på morgonen, men det låg en katt på mina ben och var söt då. Bättre sent n aldrig, tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar