torsdag 20 juli 2017

Semesterstress?

Vad har jag egentligen gjort på semestern?
Frågan infinner sig nu, med ca två veckor kvar av ljuvlig ledighet.
Tja, vilat. Definitivt vilat. Målat om i hallen, pratat ut om vissa saker som behövde pratas om, satt upp grejer, röjt i loggian, varit på utflykt, sprungit, gått, yogat, sjungit. En hel del, alltså. Ändå känns det som att tiden bara sprungit förbi. Vi åker ju kanske till Orust nästa helg, om det funkar mellan läkarbesök och jobb, annars är det hemmasemester, Vilket är helt ok, särskilt som att jag beger mig över det stora havet i oktober och är borta 10 dagar.
Ändå är det som att jag måste intala mig själv att det är ok att bara flumma runt, sova länge och göra lite vad jag känner för, när jag egentligen vet att det är det som är semester!
Så nu flummar jag på. Gör vad jag vill, oavsett om det är måla om i sovrummet eller att ligga i soffan en hel dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar