måndag 10 juli 2017

Sommarkänsla

Jag har hittat en liten oas. En gräsplätt bakom huset, hyfsat skyddad från insyn, där jag kan fälla upp min solstol och njuta av solen. Skönt att hitta nåt så nära, det är inte långt till parken, men det är helt klart bekvämare att bara smyga ner hit. Låt oss hoppas på många såna dagar i sommar. 

Igår hade jag gått ner 1,1 kg. Det går långsammare nu. Helt normalt, förstås. Jag har ju sagt att det får ta den tid det tar, samtidigt var det så tillfredsställande med de där stora tappen i början. Nåväl, ner är ner. Bra så. Jag börjar känna mig hemma i kroppen igen och jag tror att det märks. Kan snart ha alla mina kläder igen. Bara det är en vinst. 

Det är så skönt i solen. En ljummen bris fläktar över gräset, jag har en ödetomt, som mest ser ut som en sommaräng, bredvid mig och de höga grässtråna svajar i vinden. Jag hör gräshoppor knirpa, ett sommarljud om något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar