onsdag 18 maj 2016

Kaosfunderingar

Det är kaos i min lägenhet. Grejer, flyttkartonger, allt i en enda röra. Och så gick jag precis med i en grupp på FB, som samlar grannarna i nya huset och det skrivs massa om inbrott i postfack och källare. Känns väl sådär. Men å andra sidan är det trevligt att de organiserar sig lite.
Jag vill verkligen flytta ihop, jag längtar. Det känns konstigt att inte sova med honom och det känns naturligt att vara tillsammans, även till vardags. Men det är klart jag funderar. Hur ska det gå. Kommer vi att komma överens. Vart ska alla saker ta vägen? Alla kläder?
Det är nog tur att vi fortfarande är lite nykära.

Tre dagar i rad har jag åkt hemifrån med 5.57-tåget. Jag är med andra ord ganska mör nu. Sitter med en kopp te och med några ostmackor i magen. Imorgon får jag sova ända till klockan kvart i sju. Sovmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar