söndag 29 maj 2016

packpanik

Har lite panik. Måste packa klart, flyttfirman kommer klockan ett på tisdag och mina saker bara förökar sig. Så fort jag tror att ett skåp är tomt kryper det fram grejer ur hörnen. Imorrn skulle vi egentligen gått på konsert, men jag inser att jag får skippa det.
Vad har jag kvar nu då? Några tallrikar, fiskservisen, bestick, husgeråd.. maten i skafferiet.. Just ja, måste ju stänga av kylskåpet också, så frysfacket frostas av! Skruva ner alla hyllor. Alla kläder. Nånstans i det där ska jag betala räkningarna också. I alla fall hyran!

Nu börjar lådorna ta väldigt mycket plats. Jag vet inte riktigt vart jag ska förvara dem, platsen att packa på krymper gradvis.

Kan vi inte bara snabbspola en månad framåt i tiden, så allt detta är klart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar