onsdag 4 maj 2016

The things you do

Sitter på armstödet till J's soffa med tidning i håret och väntar på att få skölja ur den. Inomhus är det dammigt, lite kvavt. Ute är det soligt och förmodligen ton av pollen som flyger omkring i luften. Lika bra att stanna inne, med andra ord.
Mitt hår har blivit galet långt. Nästan ända ner till midjan når det nu. Tur jag har J som frivilligt hjälper mig med färgandet. Nu städar han undan på sitt sybord för att laga min röda sko, som gick sönder på genrepet.
Min förkylning känns bättre idag, peppar peppar. Det var helt klart rätt beslut att stanna hemma. Alla sprayer, piller, dekokter och sorbeter jag petar i mig gör väl sitt till också. Ska bara sjunga lite lätt på kören ikväll, bara mjuka upp stämbanden, så ska det nog funka bra på fredag.
Elva minuter kvar. Sen ska håret vara kopparrött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar