tisdag 3 januari 2017

dags för teflon igen

Jobbet. Medarbetaren, som inte vill ha ansvar, fast ändå vill det, men isåfall ha mer betalt. Fast jag menar att det ingår i jobbet att ta ansvar. Och visst, jag hade inte riktigt kläm på att jag borde haft lönesamtalet redan förra våren, eftersom budgeten redan var satt i höstas. Det var liksom ingen som sa, jag har fått lista ut det själv (efter år av undermåliga lönesamtal, som inte varit några egentligen). Och nu vet jag, gör om, gör rätt.  Jag lär mig. Ingen kan säga att jag inte är förändringsbenägen och öppen. Faktiskt. Förresten hade hon inte fått mer ändå, ökningen var rätt hög.
Jag vet att jag inte är perfekt eller färdig som chef. Det blir man aldrig ens. Men som sagt, jag lär mig och jag försöker. Försöker nog vara lite för sjysst ibland, som nu när jag gett alla ett lite sjysstare schema under julen. Bjudit på några timmar. Kommer inte hända igen. Tyvärr är det väl så, att mycket vill ha mer.
Och så känner jag mig usel ändå. Dålig, inte bra nog. En bluff som snart kommer avslöjas.
Fast jag vet ju. Jag åt ingen lunch idag. Och med pappa på sjukhus, jag är hudlös.

Hem, prata av mig redan i hallen. Gråta en skvätt. Snart äta lasagne, titta på film. Gå till gymet imorrn bitti och springa av mig. Njuta av den sista ledigheten, utan att låta den färgas av dumma tankar. Teflon.

3 kommentarer:

  1. Tyvär är det alltför vanligt att folk ser till sina rättigheter snarare än skyldigheter i arbetslivet. Som om arbetsgivaren ska stå i dörren o tacka dem varje morgon för att de hasat sig dit.

    Tråkigt att höra om din pappa, hoppas han repar sig och att det fungerar fram till op.

    SvaraRadera
  2. Jag igen.
    Jag har fått ryggskott utav bara h-e, får inte du det ibland? Hur lång tid tar det innan det går över och vad kan man göra för självhjälp?

    Mvh Invalido

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ju en nittiotalist, dessutom. Om man ska vara lite generell, så är det de som ser fler rättigheter än skyldigheter. Och det här med att bara vilja ha mer och mer? Vad hände med grejen att vilja vara bra på sitt jobb? Det handlar liksom inte om det längre. Haha, jag låter som en gammal surpuppa.. :)

    Usch, stackars med ryggskott! Se till att äta smärtstillande eller smörja med smärtstillande gel, så du kan röra dig så normalt som möjligt. Voltaren funkar bra, Naproxen om du har nån som kan skriva ut. Håll dig i rörelse, fast inte så du blir trött. Om det blir riktigt jävligt, så gå till en naprapat. Dyrt, men värt. Krya på dig!

    SvaraRadera