måndag 30 januari 2017

Tröttman i januari

Idag är det ljust ute, prisa who ever!
I köket på jobbet diskuterade vi just den stora tröttman. Att man ska jobba så hårt att det känns som om den bästa helgen är den då man inte gör nånting alls. Men, sa jag, vi får inte glömma att det är januari. Ljuset, orken, den kommer. Jag väljer att tänka så i alla fall, vis av erfarenheten som 43 år med zombiekänslor, just i januari, ger mig. Det får vara ok att drömhelgen är en då jag inte behöver stiga upp ur sängen om jag inte vill.
Med det sagt har jag börjat med d-vitamin på flaska, i hopp om att bli piggare och få bättre hår och hy. Åh, hår, förresten! Jag ska ju klippa av skiten nu! Inte kort, men en bra bit kortare och förhoppningsvis mer frisyraktigt. Nästa onsdag, jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar