måndag 2 januari 2017

Inte så bra start

Direkt efter jobbet möter jag upp J och vi åker till sjukhuset. Där hittar jag min lilla pappa i dagrummet, klädd i sjukhuskläder och med slangar och pipande dosor på sig. Han behöver egentligen opereras. En rutinoperation, men eftersom han äter blodförtunnande kan rutinen bli något mycket värre än så. Förhoppningsvis lugnar det ner sig och operationen kan vänta till slutet av januari, då det är ok att plocka bort den blodförtunnande medicinen. Gör det inte det.. Då är det bara att hålla alla tummar och tänka alla goda tankar som finns. Imorgon vet vi mer.
Jag är inte på långa vägar beredd att klara mig utan min far ännu. Han har så mycket kvar att ge, att göra.
När vi satt där och pratade med pappa, om eventuell operation, kunde jag inte låta bli att tänka på den där gången för fem och ett halvt år sen, då jag senast satt på ett sjukhus och väntade på utgången av en operation. Visserligen en helt annan situation, men tankarna kom ändå.
Nu hoppas vi på bättring och senarelagd operation. Så ska det bli. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar