söndag 29 januari 2017

Januari

Så börjar jobbet och så sinar blogginläggen.
Det är januari. jag vet det. Den grå månaden, som suger all energi ur kroppen som en blodigel. Att gå upp, jobba, komma iväg till träningen några gånger och sjunga en gång i veckan tar all kraft jag har just nu. Lägg sedan till att de första två helgerna var fullbokade med, visserligen trevliga, aktiviteter, så jag inte fick mina livsviktiga slöa förmiddagar, så förstår ni.
Härom dagen fick jag tips på d-vitamin på flaska. Jag har köpt och provar, allt för att piggna till.

Hursomhelst. Jobbet kräver massor. Ungefär varannan dag går jag in på Platsbanken och tittar efter sånt jag kan söka. Hittills har jag inte gjort det. Inte ens det jag skrev om förut. Men det är som en tröst, en snuttefilt. Det finns en väg ut, liksom. Jag vet inte ens om jag vill vara chef. Ibland skulle det vara så skönt att bara kunna ringa sig sjuk och låta andra fixa. Slippa bli klämd mellan medarbetare och styrelse, för är det inte de ena som tycker massa, så är det de andra. Eller kanske bli chef på ett lite större ställe, där jag fick vara mer bara chef. Ha en roll, bara. Jaja. Vi fr se. Just idag känns det okej i alla fall.

Hemmalivet är väldigt lugnt, händelselöst nästan, men ganska skönt. Det har varit rörigt, rent städmässigt och ingen av oss har orkat ta tag i det. Som tur var kom en kompis till J på besök i helgen, så vi var tvungna att röja. Vilken skillnad det är i min själ när det är städat. Ska försöka hålla det såhär ett tag nu.

Jag har lyckats hålla fast vid min tanke att reflektera över veckan. Det är bra. Det ska jag för övrigt göra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar