torsdag 5 januari 2017

Soffan och jag. Och katten.

Äntligen kom den där dagen.
Jag sov länge, som vanligt. Klev upp och har sedan dess slasat runt i nattlinne och tofs i håret hela dagen. Tillbringat syndigt mycket tid i soffan med katten och andra säsongen av SKAM. Den var bra, men psykiskt jobbig. Mitt i nånstans var jag tvungen att äta upp halva marsipangrisen som är kvar, bara för att klara av att fortsätta titta. Imorgon släpps tredje säsongen på SVT play, tjohej!
Fast det blir inte riktigt lika slappt imorrn. Det är träningsdags, springa och yoga, sedan ska vi ta oss till posten och så småningom till och med dra in till stan, på bio. Värsta stressdagen! Nejdå. Jag ska nog försöka få in lite nottraggling dessutom.

En annan grej ska jag göra med. Söka ett jobb. Inte för att jag nödvändigtvis vill byta, men det är mer "chefigt", mindre totalansvar och kortare resväg. Och jag vill väl se lite hur jag ligger till på marknaden. Jag söker. Inte mer än så. Förmodligen får jag inte ens ett personligt svar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar